058 2135385 (ma-vr 9.00- 17.30 uur)

Veel gestelde vragen

Algemeen
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Hoe lang heb ik garantie op een artikel?

Producten
Ik heb een vraag over een artikel.
Ik twijfel over de maat.

Betalen
Welke betaalmethoden hebben jullie?
Wat moet ik doen als mijn betaling niet gelukt is?

Retourneren
Hoe ruil ik een artikel?
Mag ik een artikel met korting ruilen?
Naar welk adres moet ik de producten sturen die ik wil ruilen of retourneren?

Bestellen
Hoe kan ik bestellen?
Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?
Kan ik bestellen zonder in te loggen?
Kan ik mijn artikel annuleren?
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Ik woon in het buitenland en wil bestellen, kan dat?
Is it possible to place an order when I don’t live in Holland?

Bezorgen
Wat zijn de verzendkosten?
Wat is de levertijd?

Privacy
Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Algemeen
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Wij doen ons uiterste best om je tevreden te stellen door een goed product te leveren. Alle artikelen die je hebt besteld worden vóór verzending nauwkeurig gecontroleerd op gebreken.
Als een artikel niet aan je eisen voldoet, dan kun je contact met onze klantenservice opnemen. Je kunt op werkdagen van 8.00 tot 16.30 uur contact opnemen met onze klantenservice via webshop@schweigmann.nl of telefonisch via 058-2998529. Er wordt dan samen overlegd hoe we dit het best kunnen oplossen. Meestal wordt deze oplossing dezelfde dag nog bedacht en anders zo spoedig mogelijk.
Bij aankomst van je bestelling op het afleveradres, dienen de geleverde artikelen gecontroleerd te worden op eventuele gebreken. Heb je een klacht, dan dien je binnen twee werkdagen contact op te nemen met onze klantenservice. Wij nemen je klacht dan in behandeling. Indien je het artikel bij een klacht retourneert, zijn de verzendkosten in eerste instantie voor jezelf. Indien wij achten dat je een gegronde klacht hebt, komen je gemaakte verzendkosten voor onze rekening.

Hoe lang heb ik garantie op een artikel?
Indien de zichttermijn van veertien dagen verlopen is en de koop een feit is, kan het voorkomen dat een artikel na verloop van tijd toch gebreken gaat vertonen. Hierbij kan sprake zijn van extreme slijtage, er is iets stuk gegaan of het artikel blijft niet mooi nadat het gewassen is.
Een artikel, dat je bij ons hebt gekocht, heeft een garantietermijn van één maand na ontvangst van het artikel. Deze garantie is alleen van kracht bij een normale frequentie van dragen en wassen en wanneer u zich aan de wasvoorschriften van het artikel hebt gehouden.
Iedere vorm van garantie komt te vervallen, wanneer er een gebrek is ontstaan als gevolg van onkundig of onjuist gebruik van het artikel en je zelf hebt geprobeerd, dit gebrek te repareren of te verhelpen.


Product

Ik heb een vraag over een artikel
Als je een vraag of een opmerking hebt over een product kun je een formulier invullen bij ‘contact’ of een e-mail sturen naar webshop@schweigmann.nl. Wij geven graag antwoord! We reageren meestal binnen een werkdag op je vraag of opmerking. Je kunt natuurlijk ook bellen naar onze klantenservice: 058 2135385. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00 uur - 17.30 uur. 

Ik twijfel over de maat
Wanneer een artikel afwijkend valt qua maat, zullen wij dit aangeven bij de artikelomschrijving. Als je toch twijfelt over de maat van een artikel, dan kun je altijd een e-mail sturen naar onze klantenservice. Vermeld in de e-mail dan wel het artikelnummer, zodat wij het artikel voor je kunnen opmeten.


Betalen
Welke betaalmethoden hebben jullie?
We hebben de volgende betaal mogelijkheden:

* iDEAL
* MasterCard of VISA
* PayPal
* Overboeking
* MisterCash (België)
* Fashioncheque

Wat moet ik doen als mijn betaling niet gelukt is?
Als je betaling niet gelukt is dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Dit kun je doen op werkdagen van 8.00 tot 16.30 uur via webshop@schweigmann.nl of telefonisch via 058-2998529.


Retourneren

Hoe ruil ik een artikel?
Mocht een artikel niet aan je verwachtingen voldoen, dan kun je binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Als je een artikel retour stuurt, zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Als je een artikel wilt ruilen dan zijn de kosten van het terug sturen voor eigen rekening en wij betalen de verzendkosten van het opnieuw te sturen artikel. Bij het retour sturen van de gehele bestelling storten we ook de verzendkosten terug (niet de retourkosten). Je kunt ook in onze winkel te Leeuwarden ruilen, dit is gratis. Een voorwaarde van ruilen is: uitsluitend met aangehecht prijskaartje en kassabon.

Ruilen werkt als volgt:
Vul het retourformulier in die bij je bestelling is geleverd. Ben je deze kwijt? Bekijk dan het retourformulier online (link) en print deze uit.
Je hebt dan de keuze uit de volgende twee mogelijkheden:
* Je kunt een e-mail sturen naar webshop@schweigmann.nl met de artikelen die je wilt terugsturen en/of omruilen. Vermeld hierbij het ordenummer en de artikelen die je wilt omruilen. 
* Ruilen of retourneren kan ook in onze winkel in Leeuwarden. Voormelden hoeft dan niet. Uitsluitend met aangehecht prijskaartje en kassabon. 

Tip: Als je bestelling terug wilt sturen en het past in een envelop of een platte verpakking, zodat het in de brievenbus past, dan kun je dit met briefpost terugsturen. Hierdoor kun je goedkoper retourneren. Je krijgt dan geen track en trace code. Als je de bestelling terug stuurt met de pakketpost van PostNl dan kost dit €6,95. Je krijgt dan ook een track en trace code.

Mag ik een artikel met korting ruilen?
Ja, dat mag altijd. Je mag afgeprijsde artikelen ook retourneren. Uitsluitend met aangehecht prijskaartje en kassabon.

Naar welk adres moet ik de producten sturen die ik wil ruilen of retourneren?
De retouren en ruilingen kunnen worden opgestuurd naar:

Schweigmann Webshop
Nieuwestad 109
8911 CN Leeuwarden

De verzendkosten van retouren en ruilingen zijn voor eigen rekening. Het opnieuw opsturen van de geruilde artikelen is voor onze rekening.


Bestellen
Hoe kan ik bestellen?

Bestellen gaat gemakkelijk via onze webshop. Je kunt bestellen zonder een account aan te maken. Als je wel bestelt via een account, dan heb je voordelen.
Hieronder volgt het stappenplan:

  1. Plaats je artikel(en) in het winkelmandje 
  2. Als je klaar bent met online winkelen, dan controleer je de bestelling in je winkelmandje 
  3. Als je een kortingscode hebt kun je deze nu invullen 
  4. Vervolgens klik je op ‘doorgaan met bestellen’. 
  5. Keuze maken door je te registreren of als klant in te loggen, of zonder een account in te loggen. 
  6. Kies een betaalmethode 
  7. Vul je verzendgegevens in 
  8. Kies de verzendwijze 
  9. Bekijk je betaal gegevens  
  10. Controleer je bestelling 

Als je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging van je bestelling per e-mail. Hierin wordt het totaalbedrag van je bestelling, inclusief verzendkosten genoemd. Als je voor de betaalmethode overschrijving van je giro- of bankrekening hebt gekozen, dan wordt de bestelling maximaal zes dagen voor je gereserveerd. Indien wij na zes werkdagen geen betaling van je hebben ontvangen, dan beschouwen wij de bestelling als ongedaan.

We doen er alles aan om onze webshop zo actueel mogelijk te houden. Mocht het echter voorkomen dat bestelde artikelen niet meer leverbaar zijn, dan wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een verdere afhandeling.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?
Als je een kortingscode hebt ontvangen, dan krijg je korting op je online bestelling. Je kunt deze code invullen tijdens het bestellen. Dit wordt afgebeeld op de afbeelding hieronder.

Kan ik bestellen zonder in te loggen?
Ja, als je bij ons wilt bestellen, hoef je niet per se een account aan te maken. Je kunt ook zonder in te loggen bij ons bestellen.

Kan ik mijn artikel annuleren?
Je kunt je bestelling binnen 48 uur nadat je de bestelling geplaatst hebt, annuleren via onze klantenservice. Dit kan alleen als de bestelling nog niet verzonden is. Als je bestelling geannuleerd is, dan ontvang je een bevestiging per e-mail.

Als je geannuleerde bestelling als verzonden is door ons, dan dien je bij bezorging door de postbode de bestelling te weigeren. De bestelling dient dan in de ongeopende originele verpakking retour gezonden te worden. Als er eventueel portokosten zijn, zijn deze kosten voor jezelf. Binnen zeven werkdagen heb je het verschuldigde bedrag op je bankrekening.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Ja, je kunt je bestelling binnen 48 uur nadat je de bestelling geplaatst hebt, wijzigen via onze klantenservice. Dit kan alleen als de bestelling nog niet verzonden is.

Ik woon in het buitenland en wil bestellen, kan dat?
Als je in het buitenland woont, kun je ook bij ons bestellen. Er worden artikelen verstuurd naar de volgende landen: België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittanië, Luxemburg en Zweden. Klik op deze link om de prijzen van deze landen te bekijken.

Is it possible to place an order when I don’t live in Holland?
Yes, that’s possible. We send our packages with PostNL or GLS to the next countries and you can also see the prices: 

* Belgium €7,-
* Denmark €12,-
* Germany €7,-
* France €20,-
* Great Britain €17,-
* Luxembourg €10,-
* Sweden € 25,-

If you place an order, you can choose your country in the check-out. You will always receive a track and trace code, so you can follow the order.


Bezorgen
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten hangen af van het gewicht van de bestelling:

* Een bestelling t/m 150 gram past door de brievenbus. Dit wordt met PostNL briefposten verzonden voor €1,95.
* Als je bestelling zwaarder is dan 150 gram, wordt het met de pakketpost van PostNL verzonden, de verzendkosten zijn dan €4,95. Je krijgt dan een Track & Trace code, zodat je de bestelling kunt volgen.

Bestellingen boven de €99,95 zijn binnen Nederland gratis. Tevens is het gratis als je de bestelling ophaalt uit de winkel in Leeuwarden. 

Wat is de levertijd?
Al onze artikelen worden uit voorraad geleverd. Wij streven ernaar om binnen één werkdag na ontvangst van betaling de bestelling te verzenden. Wanneer dit niet lukt, ontvang je de bestelling binnen drie werkdagen.
Je bestelling wordt verzonden via PostNL en GLS. Als je bestelling met de pakketpost wordt verzonden, dan ontvang je een Track & Trace code, zodat je de bestelling kunt volgen.
Tijdens de sale periode kan de levertijd iets langer dan normaal duren.

 
Privacy
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij gebruiken je klantgegevens alleen voor het verwerken van je bestellingen en als je punten spaart dan houden we je aankopen bij. Als je een e-mail adres bij ons hebt opgegeven voor het ontvangen van de nieuwsbrief, dan ontvang je ook e-mails van andere acties en aanbiedingen van ons.

Wij verwerken internet-traffic informatie van onze website bezoekers. Er wordt o.a. naar het surfgedrag op onze website gekeken. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor een betere dienstverlening.

Wij verstrekken je persoonlijke gegevens niet aan derden. Je kunt je accountgegevens zelf wijzigen. Als je hierover vragen hebt kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kunt op werkdagen van 8.00 tot 16.30 uur contact opnemen met onze klantenservice via webshop@schweigmann.nl of telefonisch via 058-2998529.